چند راهکار برای مدیریت و کاهش اضطراب
🔹روان پزشک و مشاور دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در شرایط فعلی، اضطراب برای همه وجود دارد و اولین قدم برای کنترل و مهار آن، رسیدن به این باور است که این اضطراب جهان شمول بوده و همه را درگیر کرده است.
رقیه عمرانی ادامه داد: دانش‌آموزان نباید خود را مقصر بدانند و یا این که شرایط را به شانس بد خود نسبت بدهند 
🔸وی افزود: راهکار مهم دیگر تغذیه مناسب است، خوردن ترشیجات باعث افزایش تشویش و اضطراب می‌شود و در مقابل، مصرف مغزیجات به کاهش آن کمک می‌کند پس بهتر است دانش‌آموزان در این روزها مراقب تغذیه خود باشند.
🔹وی ادامه داد: انجام ورزش‌های ساده 🤸‍♂🤾‍♂در منزل هم بسیار در کاهش اضطراب و افزایش نشاط موثر است زیرا ورزش و تحرک باعث ترشح هورمون اندورفین می‌شود و این هورمون، مورفین طبیعی بدن خوانده می‌شود که به کاهش اضطراب و درد بسیار کمک می‌کند.
https://b2n.ir/399271
https://t.me/joinchat/AAAAAEaHfYqVzbc6abyAnA




menu